משרד חדש? המדריך לבחירת ריהוט משרדי

פותחים משרד חדש? מרעננים ומשפצים משרד קיים? אין עוררין על כך שהמשרד משמש כמעין כרטיס ביקור ומשפיע על הרושם הראשוני שמתגבש בקרב לקוחותיו הפוטנציאליים, אורחיו ומבקריו.
מעבר לכך, מחקרים בתחום שנעשו זה מכבר הראו שמשרד מטופח המעוצב בטוב טעם משפיע ישירות על שביעות רצון העובדים ממקום העבודה.רמת שביעות רצון גבוהה בקרב העובדים מחזקת את נאמנותם למקום העבודה ומגדילה את הפרודוקטיביות שלהם.
אי לכך, סביבת עבודה אופטימלית דורשת תכנון מוקפד, אפיון נכון של צורכי העסק ובחירת ריהוט משרדי ואיכותי וארגונומי.
באופן כללי, בחירת ריהוט למשרד כוללת בתוכה התייחסות למעטפת רחבה של שיקולים. רשימה זו כוללת התאמה מדויקת לגודל החלל, חלוקת החלל הפנימי, כמות העובדים, שיטת התנהלות העבודה השוטפת, היקף זרימת הלקוחות ועוד.

עיצוב משרד עורכי דין

האפיון נועד להבנת צרכיו הפרטניים של בית העסק ובחירת סגנון עיצובי מנחה בהתאמה לצורכי המשרד האינדיבידואליים, למסרים השיווקיים והמיתוג. לדוגמה, עיצוב משרד עורכי דין צריך לשדר מסרים של מקצועיות, יוקרה, אלגנטיות מוקפדת, סולידיות ושמרנות. להקניית האווירה הנכונה, נהוג לעשות שימוש בחומרי גלם כגון עץ ועור, ריהוט מסיבי איכותי, צבעים חמים ותאורה נכונה. מערכות הישיבה, שולחנות משרדיים וכורסאות עור בגוונים חמים כמו שחור, חום ומהגוני יטיבו להקרין אווירה של סולידיות, איפוק ורצינות. ליצירת קונטרסט עיצובי מעניין ושבירת הקו המאופק, מומלץ לשלב גם צבעים בהירים כגון ריצוף קרמיקה או רצפת הפרקט בגוונים רכים. אתגר נוסף שיש לתת עליו את הדעת במהלך תכנון משרד עורכי דין נוגע לצורך בפתרונות חכמים לאחסון תיקיות וקלסרים ורבים. לשם כך, מומלץ להעדיף פתרונות אחסון מודולריים בהתאמה אישית כונניות, ארוניות וכוורות מודולריות וכן כונניות סקאזי לשולחן עבודה יוקרתי.

עיצוב משרדי סטארט אפ והייטק

עיצוב משרדי סטארט אפ והייטק שונה בתכליתו מעיצוב משרדי עורכי דין או רואי חשבון. ידוע שבחברות הייטק זורם על פי רוב דם צעיר ונמרץ עם התנהלות דינמית, חשיבה מחוץ לקופסה והרגלי עבודה חדשניים. תהליכי העבודה על פרויקט מסוים וקבלת ההחלטות בחברות הללו נעשים לא אחת תוך קיום אינטראקציה ותקשורת בלתי פורמלית בין חברי הצוות. אפיונים אלו באים לביטוי בחלוקת החלל המשלבת בין חדרים וחללים פתוחים (Open Space). מתודולוגיית עבודה זו הנה ייחודית ודורשת גמישות במיקום עמדות העבודה בהתאם לצרכים הספציפיים. עמדות עבודה ניידות עם מחיצות מודולריות אקוסטיות מספקות מענה אופטימלי לשינויים התדירים בהרכב אנשי הצוות העובדים על כול פרויקט. כמו כן, חשוב להקצות תיבות תקשורת חכמות בהתאמה אישית, לוחות חכמים (סמארט בורד), לוחות מחיקים, אביזרים וקונסולות ללוחות חכמים. מדובר באביזרים שניתן להסתייע בהם להגדרת משימות ועדכונים בהתאמה לקצב ההתקדמות של הפרויקט.

עיצוב משרד קטן עם תקציב מוגבל

באופן עקרוני, עיצוב משרד קטן איננו שונה במהותו מעיצוב משרד גדול. עם זאת, ככול שהמשרד מתאפיין בחלל קטן יותר, כך אתגר העיצובי גדל בהתאמה ונדרשת חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה" כדי לספק פתרונות אחסון. ישנן מגוון שיטות להפקת המיטב מחלל הקטן, כמו לדוגמה שימוש בריהוט מודולרי פונקציונלי לחיסכון במקום. אחד מיתרונותיו הבולטים של ריהוט מודולרי נוגע להיותו מיוצר מרכיבים נפרדים ובלתי תלויים, שניתן להרכיבם בתצורות שונות. בדרך זו ניתן להתאים ולעצב את הרהיטים כיחידה אחת או חלקים נפרדים בהתאם לצורכי השעה. אחד מהפתרונות הפשוטים והיצירתיים הוא שולחן עבודה מתקפל. פתרון נוסף הוא שולחן עבודה סטנדרטי המאפשר הרחבה לכדי לשולחן ישיבות גדול לצורך קיום פגישות עסקיות. "חשיבה אנכית" הנה טכניקה נוספת לניצול אופטימלי של החלל, ומתאפיינת בהרכבת מדפים לגובה בעיצוב מודרני ומיוחד. גם גוונים בהירים כמו לבן ושמנת ובחירה נכונה של תאורה יש בהם כדי לתרום לאווירה קלילה ותחושה של חלל מרווח יותר.

אהבתם? רוצים לשמוע עוד? מה שנותר לכם זה ליצור קשר וליהנות משפע של מוצרים איכותיים >>>

השאירו פרטים, ואת השאר תשאירו לנו

צרו קשר

השאירו הודעה
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן